Enel-med: wzrost sprzedaży abonamentów oraz usług FFS
W I kwartale 2021 roku Centrum Medyczne Enel-Med odnotowało wzrost sprzedaży abonamentów w e-sklepie o 136 procent w stosunku do IV kwartału roku 2020. Chęć zapewnienia sobie bieżącego dostępu do opieki medycznej powoduje, że klienci B2C są skłonni do samodzielnego finansowania wydatków w obszarze ochrony zdrowia.
Wpływy z abonamentów (Enel-Care) oraz ubezpieczeń (Medi Care) wyniosły w tym okresie 34,7 mln zł, co stanowi 65,6 procent łącznej sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku.
Pomimo panującego stanu pandemii w I kwartale 2021 zauważalny był także powrót pacjentów do przychodni, w tym także korzystających z usług Fee For Service. W tym zakresie spółka zanotowała wzrost przychodów o 13,4 procent (do 25,4 mln zł) w stosunku do I kwartału 2020 roku.
Było to efektem zarówno zwiększonej liczby realizowanych badań pod kątem SARS-CoV-2 (realizacja testów PCR, RT-PCR genetycznych oraz antygenowych) jak i powrotu pacjentów na konsultacje, leczenie oraz badania (w szczególności w obszarze stomatologii oraz diagnostyki obrazowej), odłożone bądź niezrealizowane w roku 2020, z uwagi na panujący stan pandemii.
Czytaj także: Enel-med Gwiazdą Jakości Obsługi 2021>>>
Mając wybór, czy skorzystać z wizyty w oddziale, czy z e-wizyty, około 44 procent pacjentów sieci ene-med w kwartale 2021 roku wybierało konsultacje on-line. W okresie epidemii wiele osób skorzystało z tej formy świadczenia usług po raz pierwszy, doceniając możliwość uzyskania tą drogą e-diagnozy, e-recepty czy e-zwolnienia. W styczniu 2021 roku został osiągnięty poziom ponad 200 tysięcy pobrań aplikacji mobilnej, a ponad 54 procent możliwych do umówienia wizyt i badań online umawiana jest poprzez aplikację oraz system online.
W I kwartale 2021 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży uzyskane przez Centrum Medyczne Enel-Med S.A. osiągnęły wartość 106 mln zł, oznaczało to spadek o 1,5 procent w porównaniu do I kwartału 2020 roku. Za I kwartał 2021 zanotowano stratę w wysokości 1 542 742 zł, rok wcześniej strata miała wartość 9 066 218 zł.
Spółka zwołała na 7 czerwca 2021 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. Wśród projektów uchwał, które mają być przedmiotem obrad, znajduje się uchwała w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji akcji, z wyłączeniem w całości prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy.
Czytaj na ten temat: Centrum Medyczne Enel-Med planuje emisję akcji>>>
Pozyskany dzięki temu kapitał zostanie przeznaczony na rozwój sieci placówek, między innymi stomatologicznych, oferujących świadczenia w zakresie diagnostyki obrazowej, medycyny estetycznej oraz na cyfryzację usług.
Centrum Medyczne Enel-Med oferuje pełną obsługę medyczną. W skład grupy wchodzą przychodnie wieloprofilowe, szpital, oddziały diagnostyki obrazowej, specjalistyczne kliniki: stomatologii, medycyny estetycznej i medycyny sportowej oraz dom seniora. Sieć enel-med to 41 oddziałów oraz ponad 1600 placówek partnerskich na terenie całego kraju, obsługujących ponad 700 tysięcy pacjentów.
Obroty Grupy w 2020 roku wyniosły 399,8 mln złotych.