Lux Med udostępnia swoim pacjentom usługę mojeID 

0
235

Pacjenci Lux Med mają możliwość potwierdzania tożsamości online przy użyciu mojeID od KIR. Usługa umożliwia w pełni zdalną rejestrację w Portalu Pacjenta, a także zapewnia między innymi dostęp online do dokumentacji medycznej.  

Usługa mojeID to bezpieczny i wygodny sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach świadczonych przez dostawców komercyjnych i administrację publiczną. Weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem mojeID odbywa się poprzez systemy bankowości elektronicznej, w oparciu o dane, które zostały wcześniej zweryfikowane przez podmiot zaufany, jakim jest na przykład bank. Usługa zapewnia zdalną rejestrację w Portalu Pacjenta, gdzie można zrealizować formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w placówce medycznej.  

– Współpraca z Lux Med, liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce, jest dla nas ważnym krokiem w rozwoju mojeID. Możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości w sektorze medycznym daje pacjentom wygodę i zapewnia bezpieczeństwo przekazywanych przez nich danym. Ma to szczególne znaczenie w kontekście intensywnego rozwoju usług świadczonych online i tzw. telemedycyny. Dołączenie Lux Med. do grona firm rozwijających własne usługi cyfrowe w oparciu o mojeID, jest dla nas wyróżnieniem i dowodem zaufania dla realnej wartości naszego rozwiązania – mówi Piotr Alicki, prezes zarządu KIR. 

Czytaj także: Prywatna opieka zdrowotna odrobi straty już w 2021 roku>>>

Grupa Lux Med jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce. Świadczy usługi medyczne dla ponad 2,2 miliona pacjentów. Około 7000 lekarzy i 4000 wspierającego ich personelu medycznego przyjmuje pacjentów w placówkach ambulatoryjnych, diagnostycznych i szpitalach oraz ośrodku opiekuńczo-rehabilitacyjnym. Konsultacje medyczne dostępne są także online. Firma jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. 

– Stale inwestujemy w innowacje, które usprawniają i podnoszą standard świadczonych przez nas usług. Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, jak duże znaczenie ma zapewnienie pacjentom kontaktu z lekarzem lub pielęgniarką także w trybie zdalnym. Dzięki wdrożeniu usługi mojeID, pacjenci Lux Med zyskują nową, wygodniejszą i w pełni bezpieczną metodę zarejestrowania się w Portalu Pacjenta, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy odebrać wyniki badań – bez konieczności osobistej obecności w placówce – mówi Michał Rybak, wiceprezes Lux Med ds. operacyjnych. 

mojeID odpowiada na rosnącą potrzebę zapewnienia wygodnego i uniwersalnego, a jednocześnie bezpiecznego mechanizmu elektronicznej identyfikacji klientów, w ramach usług oferowanych przez dostawców komercyjnych i jednostki administracji publicznej. Dynamicznie rośnie liczba usługodawców korzystających z mojeID z różnych sektorów gospodarki. Wśród nich są firmy między innymi z sektora ubezpieczeń, energetyki, usług finansowych oraz telekomunikacyjnych. Z usługi mojeID może korzystać już około 13 milionów klientów bankowości elektronicznej. 

Z usługi tej korzystają także Medicover, Centrum Medyczne Damiana oraz Centrum Medyczne Enel-Med.

Czytaj także: Medicover Polska jako pierwsza firma medyczna wdraża mojeID>>>