Polmed wprowadził usługę mojeID

0
264
Portrait of serene young woman working at notebook computer while keeping document in hand. Yawning baby sitting near her and watching on it. Occupation and child concept

Polmed S.A. wdrożył dla swoich klientów możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem mojeID, usługi dostarczanej przez KIR. Dzięki temu pacjenci będą mogli potwierdzić swoją tożsamość w portalu pacjenta Polmed bez konieczności osobistej wizyty w placówce.

Usługa mojeID daje gwarancję bezpiecznego, w pełni zdalnego potwierdzenia tożsamości z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu, dzięki danym udostępnianym każdorazowo z bankowości elektronicznej. Bank uczestniczący w tym procesie nie otrzymuje żadnych informacji na temat usług, z  których dana osoba korzysta, a dostawca usług nie ma dostępu do bankowych danych logowania.

Dzięki potwierdzeniu tożsamości poprzez mojeID, klienci Polmed uzyskują pełny i bezpieczny dostęp do dokumentacji medycznej umieszczonej w portalu pacjenta, w tym wyników badań i historii wizyt.

– Polmed od lat inwestuje w systemy IT, dlatego w okresie epidemii mogliśmy szybko i sprawnie objąć naszych pacjentów usługami telemedycznymi. Nasi pacjenci mieli zapewnioną opiekę nawet w okresie największych ograniczeń. Wdrożenie mojeID jest kolejnym etapem tego procesu, ponieważ pozwala zdalnie autoryzować konto w portalu pacjenta, a nie jak dotychczas w recepcji centrum medycznego. Weryfikacja tożsamości pacjenta jest wymogiem niezbędnym do korzystania z pełnego dostępu do wrażliwych danych medycznych. – mówi Radosław Szubert, prezes zarządu Polmed S.A.

Czytaj także: Usługa mojeID dostępna w Centrum Medycznym Enel-Med>>>

– Wdrożenie usługi mojeID to również możliwość poszerzania zakresu naszych usług online. Już teraz dzięki telekonsultacjom, pacjenci mają dostęp do specjalistów w całym kraju, Jednak dopiero mojeID zapewni im pełny dostęp do dokumentacji medycznej bez względu na miejsce zamieszkania – dodaje prezes Radosław Szubert.

Polmed S.A. to firma w pełni z polskim kapitałem, działająca na rynku od 1999 roku. Specjalizuje się w kompleksowej, ogólnopolskiej opiece medycznej dla firm, instytucji i osób prywatnych. Zapewnia kompleksowe usługi medyczne w oparciu o sieć własnych 16 centrów medycznych Polmed i ponad 3000 partnerów medycznych w całej Polsce.

Spółki grupy Polmed obsługują ponad 800 tysięcy pacjentów oraz ponad 3500 firm i instytucji, współpracując z większością działających w Polsce firm ubezpieczeniowych, realizując również kontrakty z NFZ. Pacjentom indywidualnym zapewniają opiekę lekarzy wszystkich specjalności oraz kompleksową diagnostykę, a firmom abonamenty dla pracowników i ich rodzin oraz badania medycyny pracy.

Dostawca usługi mojeID – KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce.

Zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID jest wykorzystywane przez stale rosnącą liczbę dostawców usług, reprezentujących między innymi energetykę, ubezpieczenia, prywatną służbę zdrowia oraz usługi finansowe.

Usługę mojeID jako pierwsza firma medyczna wprowadził pod koniec 2019 roku Medicover. Udostępnia ją także Enel-Med.

Czytaj także: Medicover Polska jako pierwsza firma medyczna wdraża mojeID>>>

– W ostatnich miesiącach obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na narzędzia umożliwiające realizację usług medycznych, bez konieczności wychodzenia z domu. mojeID jest rozwiązaniem, spełniającym nowe wymagania sektora usług medycznych, dające możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości pacjenta z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa – mówi Piotr Alicki, prezes zarządu KIR.