PZU przedstawiło strategię rozwoju usług zdrowotnych 

0
218

PZU, prezentując wyniki finansowane za rok 2020, przedstawiło także nową strategię Grupy na lata 2021-2024. Ważne miejsce zajmuje w niej ochrona zdrowia. Grupa PZU zapowiada dynamiczny rozwój na rynku prywatnej opieki zdrowotnej. 

PZU Zdrowie odnotowało w roku 2020 przychody z usług zdrowotnych wyższe o 12 procent w porównaniu do roku 2019.  W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi i bezpieczeństwo medyczne przewidywane jest zwiększenie tych przychodów w ciągu czterech lat o prawie 80 procent – do 1,7 mld zł.  

Grupa PZU chce być dostawcą całościowych rozwiązań, które pomogą klientom prowadzić zdrowe życie, zapewnią opiekę medyczną rodzinie i pracownikom, ochronią majątek i pomogą go pomnażać, dadzą poczucie stabilizacji i należytego zadbania o bliskich bez względu na to, co przyniesie przyszłość. 

Czytaj także: Prezes Pracodawców Medycyny Prywatnej spotkała się z ministrem zdrowia>>>

Przykładem takiego „ekosystemu” ma być obszar zdrowia, na którym proponowany będzie szeroki zakres usług – od zdrowego odżywiania się i aktywności ruchowej do oferty badań profilaktycznych, oraz pełnej opieki medycznej – w formie ubezpieczeń, abonamentów lub świadczeń płatnych jednorazowo.  

PZU zapowiada doskonalenie telekonsultacji i zdalnego monitorowanie stanu zdrowia pacjentów oraz leczenia domowego oraz zapewnienie wszystkim chętnym szybkiego dostępu bezpośredni do lekarzy w stale rozwijanej i integrowanej sieci własnych placówek PZU Zdrowie. 

Zapowiadana jest także propozycja dla seniorów, która będzie obejmowała ubezpieczenia odpowiadające ich oczekiwaniom co do zakresu oraz kanałów sprzedaży i obsługi, usługi medyczne ze szczególnym uwzględnieniem zdalnej opieki w domu i leczenia sanatoryjnego, specjalne, bezpieczne produkty bankowe i inwestycyjne, a także pakiet usług wspierających seniorów w codziennym życiu i aktywnościach wspólnotowych – od pomocy w dojeździe do lekarza, dostarczeniu leków, zorganizowaniu fizjoterapii, po naprawy domowe czy uczestnictwo w zajęciach sportowych i kursach. 

PZU zapowiada także stworzenie zintegrowanego ekosystemu pozapłacowych benefitów pracowniczych, atrakcyjnego zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. Znajdą się w nim między innymi pakiety ubezpieczeniowe i zdrowotne, karty i abonamenty sportowo-rekreacyjne PZU Sport, łatwe i dogodne pożyczki z PZU Cash, poszerzone w przyszłości o produkty hipoteczne, system zniżek zakupowych u partnerów. 

Czytaj także: W Krajowym Planie Odbudowy zdrowie powinno być na pierwszym miejscu>>>

Wynik netto Grupy PZU z wyłączeniem działalności bankowej wyniósł w 2020 roku 3,1 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 12 procent w stosunku do roku 2019. Po oczyszczeniu wyniku z wpływu zdarzeń związanych z pandemią, zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej Grupy PZU wyniósł 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 17 procent w stosunku do roku 2019. Tak wysoki poziom zysku implikuje zwrot na kapitale, skorygowany o wpływ pandemii, na bardzo wysokim poziomie 22,5 procent. Przypis składki w 2020 roku utrzymał się na wysokim poziomie blisko 24 mld zł. 

Na koniec 2020 roku PZU Zdrowie miało już ponad 2,8 mln klientów produktów zdrowotnych. Przychody w tym okresie wyniosły 949 mln zł, co stanowi wzrost o 65 procent w ciągu ostatnich dwóch lat.